טיח ALMA בפרויקט אדריכלי העל: הרצוג ודה-מורון

הטיח המינרלי הטבעי שלנו נבחר לחפות את חללי הפנים של פרויקט הספריה הלאומית בירושלים בתכנונם של אדריכלי העל Herzog & de Meuron

לא בכל יום אנו שותפים בשילוב חומרים טבעיים בהקמת מבנה לאומי!

הספרייה הלאומית היא הגוף המופקד על שמירת אוצרותיה המודפסים של מדינת ישראל ושל מורשת העם היהודי. הספרייה שוקדת על שמירת עותקים מכל ספר מודפס, ובנוסף אוספת יצירות הקשורות למדינת ישראל, ליהדות ולמזרח התיכון.

מבנה הספרייה הראשון הוקם בשנת 1955 במרכז קמפוס האוניברסיטה העברית, באופן שבו כל הדרכים מובילות אליה, ובמעמד המשווה אותה "להר הבית החילוני" – ההשכלה, הקדמה והנאורות ספונים בתוך האוניברסיטה ומורמים מעם – גם פיזית, הספרייה בנויה כריבוע רחב ואטום המתנשא מעל עמודים.

במשך עשרות שנים התפיסה של הספרייה הלאומית הייתה של ספריית מחקר אקדמית והיא הייתה כמעט נסתרת מהציבור בישראל. המבנה אף סבל מהזנחה תחזוקתית שהעמידה בסכנה את אוספיה.

בשנת 2008 חוקק חוק הספרייה הלאומית, והוחלט לחדש אותה, להנגיש אותה לקהל הרחב ולהעבירה למיקום הולם במרחב הציבורי -בקרית הלאום בירושלים, סמוך למוזיאון ישראל ולמשכן הכנסת.

המבנה החדש יסמן את העידן החדש של הספרייה הלאומית בתרומתה רבת הרבדים לתרבות. המבנה המוקם הינו רב תפקודי וישמש מרכז מחקר ועיון, מתחמים לפעילויות תרבות וחינוך, מרכז מבקרים, מרחבי אחסון מאובטחים ומאוקלמים לשמירת אוצרות הספרייה וכן משרדים, מעבדות, בית קפה ואודיטוריום. הבניין תוכנן כיאה על פי עקרונות הבנייה הירוקה השואפים למזער את צריכת האנרגיה של הבניין תוך שימוש באור טבעי רב.

הדמיות באדיבות מן שנער אדריכלים

מפרט החומרים במבנה כולל כמובן תקנים וסטנדרטים בלתי מתפשרים של איכות ואסתטיקה – ולשמחנו לאחר בחינת האפשרויות שעמדו לרשותם, בחרו האדריכלים השוויצרים Herzog & de Meuron בטיח תשתית סיד Batir וטיח בגימור מיוחד לבקשת האדריכלים, המבוסס על טיח סיד ALMA מסדרת הטייחים הטבעיים הנהדרים שלנו.

את הטיח אנו מייצרים בישראל על בסיס הסיד הטבעי הגולמי של החברה הצרפתית Tradical חברת המתמחה בטייחים מינרליים מזה 150 שנה ומהווה תו תקן בינלאומי לטיח מינרלי טבעי. את החברה מנהל כיום Daniel Daviller – דוקטור לפיסיקה וכימיה. איכות אבן הגיר ותוצרי הסיד של טראדיקל מבוקרים בקפידה בהתאם לתקנים האירופאים המחמירים ואנשי החברה חיים את עולם הבניה הטבעית כמסורת, תרבות ודרך חיים, במשך דורות רבים.

אבן הפינה הונחה ברוב חגיגה בשנת 2016 וסיום הבנייה מתוכנן לשנת 2021. עם המעבר למשכנה החדש תהפוך הספרייה למוסד הלאומי המרכזי הפועל לשימור והנגשת המורשת התרבותית של מדינת ישראל והעם היהודי. 

מבטיחים לעדכן! 

קבלן מבצע: אלקטרה בניה – קבוצת אלקטרה – Electra Group

אדריכלות – הרצוג ודה מרון – בשיתוף מן שנער אדריכלים

bottz article

ברוכים הבאים לאתר החדש של בוץ. אנו עדיין עובדים על כמה דברים אז עמכם הסליחה אם לא הכל מושלם עדיין